Možná se vám někdy honilo hlavou: Proč vlastně nevidíme Infiniti na každém rohu stejně jako BMW nebo Mercedes? A kdo tuto trochu tajemnou značku vůbec vyrábí? Tady to začíná být zajímavé. Infiniti není žádný neznámý startup snažící se urvat si svůj kousek na trhu, ale dítko jednoho z největších japonských koncernů – Nissanu. Přestože je původem industriálně z Japonska, tvář i renomé si budovala hlavně na amerických silnicích. Výroba, styl a filozofie celé značky mají překvapivé zákruty, včetně modelů, které se v Evropě objevily sotva na skok, zatímco jinde jsou naprosté ikonami. Infiniti vzniklo na konci osmdesátých let ne abych konkurovalo „běžným“ značkám, ale aby ukázalo, že Japonsko umí luxus stejně jako Němci. Takže znáte-li Infiniti Q50, možná jste netušili, že je to luxusní bratranecřady Nissanů. Design, technologie, motory i samotná výroba vychází těsně z mateřského Nissanu – ale s důrazem na prémiovou třídu, co se nebojí riskovat. Už od samého začátku to měla v produktu i marketingu jinak a někdy svérázně. U nás v Česku vozy Infiniti zase tolik nefrčí, ale ve světě bylo období, kdy byl ozdobou amerických předměstí i dubajských bulvárů.
Původ a historie značky Infiniti
Historie Infiniti začala psát ve slavném roce 1989, kdy luxus přestal být výsadou jen západních automobilek. Japonci chtěli dokázat, že zvládnou navrhnout a vyrobit auto, které bude respektovanou konkurencí pro Mercedes či Lexus a které nebude jen další derivát Nissanu. Americký trh miluje extravagantní, spolehlivé a perfektně vybavené sedany a kupé – právě proto Infiniti startovalo z Ameriky a nikoliv z Japonska. Pokud si vzpomínáte na legendární Q45, tak to bylo auto, které stylově rozčíslo americké silnice. Jeho vidlicový osmiválec a zadní pohon byly jasnou odpovědí na Mercedes S či BMW 7. Infiniti se snažilo už tehdy vytvářet rozdíl nejen technickou stránkou, ale hlavně tím, jak s vámi auto komunikuje a jak se v něm cítíte. Zajímavost: vůbec první Infiniti showroom ve světě byl otevřen v roce 1989 v USA a značka zde také představila speciální zákaznický servis. Ve srovnání se značkami jako Lexus a Acura (luxusní odnože Toyoty a Hondy) měl Nissan trochu víc odvahy experimentovat – třeba už v 90. letech testoval variabilní ventilové časování nebo aktivní řízení – technologie, které dnes bereme jako samozřejmost. Během let prošla značka několika zásadními proměnami a v Evropě se naplno ukázala až kolem roku 2008. Bohužel, Infiniti nemělo dostatečné sítě prodeje ani servisů a segment luxusních japonských vozů tady moc netáhl, což vyústilo v postupný odchod z Evropy v roce 2020. Za oceánem ale stále drží silnou pozici v segmentu SUV a sportovních sedanů. Největší výrobní závody Infiniti jsou dodnes v Japonsku a USA, některé modely se vyráběly také v Británii nebo Mexiku – typickým příkladem byl Infiniti Q30, který vyjel z továrny Nissanu v Sunderlandu. Pro zajímavost, tady je tabulka hlavních modelů a jejich výrobních lokalit:
Model | Rok zahájení výroby | Výroba v zemi |
---|---|---|
Infiniti Q45 | 1989 | Japonsko |
Infiniti G35/Q50 | 2002/2013 | Japonsko |
Infiniti FX/QX70 | 2003/2013 | Japonsko |
Infiniti QX60 | 2012 | USA |
Infiniti Q30 | 2016 | Spojené Království |
Infiniti QX50 | 2013 | Mexiko |
Když chcete pochopit značení modelů Infiniti, nespoléhejte na staré tabulky. V roce 2013 přešla značka na jednoduché označování všech sedanů a kupé písmenem Q, SUV pak QX – takže žádné záhadné názvy jako u německé konkurence, kde každý model připomíná matematický vzorec.

Technologie, výroba a unikáty Infiniti
Když někdo řekne Infiniti, tipnu si, že se většině lidí vybaví hlavně konzervativní luxusní sedan. Jenže málo kdo ví, že značka často šla technicky odvážnější cestou než zaběhlí evropští rivalové. Infiniti bylo první sériovou značkou, která nabídla aktivní řízení zadní nápravy v luxusních vozech či inovativní V6 „VQ“ motory, které pravidelně končily v žebříčcích „10 nejlepších motorů světa“. A chcete fakt, který se u piva hodí? Právě model FX byl už od roku 2003 prvním sportovním SUV na trhu, které fakt jelo jako sportovní auto a ukázalo, že SUV nemusí být jen krabice na nákup. Technologie přebírané od Nissanu byly vždy posunuté na vyšší úroveň – od hliníkových karoserií po chytré bezpečnostní systémy.
Výroba Infiniti se řídila vysokými standardy, často se využívaly prémiové materiály, které Nissan do svých běžných modelů neinstaloval. Interiéry jsou tradičně plné ručně prošitých detailů, kůže a dřeva nebo hliníku. Kromě japonských továren se v určitém období zapojily do výroby i americké a britské závody. Pravděpodobně se podíváte na konkrétní VIN auta a z kódu poznáte, kde se vaše Infiniti narodilo – například „J“ znamená Japonsko, „5“ je USA a „S“ Británie. V Evropě byla největším tahákem Infiniti Q30, které technicky vycházelo ze stejné platformy jako Mercedes-Benz třídy A (navázání novodobé spolupráce Nissanu s koncernem Daimler).
Jedním z unikátů Infiniti je motorizace – například přelomový 2,0l VC-Turbo motor s variabilním kompresním poměrem. Něco, co zatím jiný velkosériový výrobce nezkopíroval. Infiniti prostě rádo testuje hranice technologií i komfortu. Díky tomu si získalo kultovní status u automobilových fandů, kteří hledají něco trochu jiného než klasiku z Bavorska.
- Infiniti Q45 z 90. let mělo samovyrovnávací odpružení a natáčecí zadní kola.
- Model G37 byl vyhlášen jako jedno z nejlepších sportovně laděných kupé s atmosférickou V6.
- Infiniti FX (QX70) se stalo předlohou pro spoustu evropských sportovních SUV.
- Od roku 2018 nabízí Infiniti také hybridní a čistě elektrické modely, hlavně pro asijské trhy.
Aby bylo jasno, Infiniti není jen designem nebo motorem – značka staví na tom, abyste se v autě cítili jinak, prémiově. Není divu, že si ji oblíbili i slavní sportovci nebo hollywoodské hvězdy, které chtěly něco jiného než všudypřítomné německé značky.

Infiniti dnes: Budoucnost značky, modelová řada a zajímavosti
Jaký je stav Infiniti v roce 2025? I když ho v Evropě už oficiálně nepotkáte v autosalonech, na světových trzích rozhodně nezmizelo. Hlavně v USA, Kanadě, na Blízkém východě a v Číně jede dál. Značka investuje do elektromobility a láká na nové technologie, které vznikají díky alianci Renault-Nissan-Mitsubishi. Vlajkovými loděmi jsou dnes SUV jako QX60, QX55 nebo QX80, ale hodně lidí zná i sedany Q50 a Q60 (ty poslední hlavně díky výbornému benzinovému třílitru).
Infiniti se profiluje jako značka pro lidi, kteří chtějí v luxusu kousek individuality a výkonu. Možná i proto nikdy nešla cestou okázalého designu nebo honosných log, jejich znáček není vidět na každém rohu a ve městech, zato když už jej spatříte, má auto silné charisma. Jaká je tedy odpověď na otázku „kdo vyrábí Infiniti“? S klidem můžete říct, že Infiniti je luxusní značka patřící pod Nissan, která vznikla v Japonsku, ale postupně se její výroba rozšířila i do dalších zemí podle konkrétních modelů a tržních potřeb.
Tip pro zájemce: Pokud uvažujete o koupi ojetého Infiniti, dejte pozor na servisní historii, zejména u modelů, které se v Evropě prodávaly jen krátce. Dílů není nepřeberně jako na Volkswagen, ale většina mechaniků zná základní techniku Nissanu, takže s údržbou problém mít nebudete. Servis v českých podmínkách řeší převážně specialisté na Nissan, takže klasické Nissany slouží jako solidní základ.
Závěrečné perličky? Infiniti byl dlouho hlavním sponzorem týmu Red Bull F1, první Infinity modely v USA měly v marketingové kampani krásnou japonskou zahradu místo aut (což zákazníky dost mátlo) a logo značky symbolizuje silnici, která vede do nekonečna (infinity – chytře, že?). Zkrátka Infiniti nikdy nebylo typickým mainstreamem a kdo hledá něco originálního, pořád má z čeho vybírat – to platí dnes možná ještě víc než v jejich nejslavnějších letech.
Napsat komentář